Skoč na obsah Skoč na menu


14. ZŠ Kladno

Hodnocení

  • Design: 2.2
  • Zdrojový kód: 1.6
  • Přístupnost: 1.3
  • Použitelnost: 1.3
  • Účel: 1.4
  • Výsledná známka: 1.6

Kategorie

TOP 10


Komentáře porotců

Alena Salamonová

Neodpustím si dvě poznámky ? koláž headeru mi připomíná dort, který pekli pejsek s kočičkou; téměř neumím rozeznat stav a:link od stavu a:hover.

  • Jde o základní školu, tedy instituci plnou spontáních dětských osobností a věřím že i skvělých pedagogů. Tak proč, pro všechny svaté, ty obličeje nevidím i na webové stránce? Zdá se mi to bez nich chladné, chybí tomu lidský rozměr.
  • Při čtení některých textů a hledáním jejich cílového čtenáře mě přemáhá chuť svolat za tímto účelem speciální komisi, která by o tom hlasovala, protože sám si to netroufám tipovat.
  • Stránka „Naše škola → Aktuální informace“ bohužel není reprezentována příslušnou položkou v levém menu.
  • V globální stylopisu se mi nepodařilo nalézt nějaký jednotný logický systém v řazení pravidel.
Miloslav Lešetický

Je to trochu strohé a málo dětské, řekl bych.

Eva Sušňová

na zavírání fotek v galerii by to možná chtělo packu na kurzor


Komentáře uživatelů

Napsal: Marty, 5. 6. 2006

Vytknul bych jen jednu věc z hlediska použitelnosti: šipky v menu (směrem dolů) se používají jako indikátor vysouvacího menu. Tady tomu tak není a osobně mi trvalo celkem dlouho se v tom zorientovat.

A také kontaktní e-mail má takovou zvláštní adresu…

Napsal: Tomáš Kučera, 5. 6. 2006

Design mi nepřijde příliš povedený. Jednak hlavička na mě působí chaotickým dojmem (souhlasím s tím dortem :-) a logo je na pravé straně, což když jsem hledal odkaz na úvod mě trochu zmátlo (pravda, že na svých stránkách to také tak mám, ale mé logo je dominantní).

V menu bych uvítal rozbalovací aktivní nabídku (což jsem předpokládal když jsme zahlédl šipku).

Jinak kód se mi i celkem líbí.

Napsal: JPAS., 5. 6. 2006

Mi nepřišla na chuť grafika, když jsem se podíval do patičky, bylo jasné proč.

Neříkám, že se to ostatním třeba nalíbí, ale mi to přijde strašně kýčovité, hlavně ta hlavička.

Napsal: Jiří Bureš, 5. 6. 2006

Vzhledem k úrovni jiných školních webů je tento web parádní.

Napsal: Bohumír Bednařík (BoboCop), 6. 6. 2006

Co se mi značně nelíbí je otevírání fotek do nového okna, které navíc nefunguje úplně nelpíp ve Firefoxu (otevře se malé okno a pokud chci vidět celou fotku, musím ho ručně roztáhnout. Navíc odkaz Zpět uvedený pod fotkou zobrazí obsah stránek v tomto malém okně, takže bych ho spíše nahradil odkazem Zavřít nebo tak něco.

Jinak bych asi souhlasil s panem Burešem v tom, že vzhledem k úrovni jiných školních webů je tento parádní. Je pravda, že obrázek v hlavičce by možná mohl vypadat trošku jinak, ovšem nejsem schopen sám přijít na to, jak.

Napsal: Dana Heráňová, 6. 6. 2006

Některé připomínky poroty i komentujících mne přiměly k zamyšlení a k úpravě – děkuji za ně.

Koláž v hlavičce vypadala původně jinak, byla v ní usměvavá skupinka dětí, bohužel klient si tuto ani žádnou jinou fotografii s dětmi výslovně nepřál a nepodařilo se ho přemluvit ke změně postoje. Totéž platí o fotografiích učitelů (nechtěli ani společnou fotografii), fotografie žáků z akcí školy jsou ve fotogaleriích i u článků a do nového školního roku dostane každá třída svou stránku s rozvrhem a fotkami. Možná se i Janu Bienovi už někdy přihodilo, že některý web v určitém ohledu nedopadl podle jeho představ a doporučení. Třeba se nad tím vedení školy nyní znovu zamyslí.

Texty si škola vkládá sama podle svého uvážení. Ke stylopisu – to víte, muži málokdy chápou ženskou logiku :-).

Co je zvláštního na kontaktním e-mailu info (at) 14zskl­adno.cz příliš nechápu, mám za to, že e-mail začínající „info“, je celkem obvykou věcí.

Přeji hezký večer všem.

Napsal: Dana Heráňová, 6. 6. 2006

Poznámečka k otvírání fotek do nového okna. Asi jediný případ, ve kterém vnímám otvírání do nového (pořád toho jednoho) okna jako praktické, jsou právě fotogalerie. A moje zkušenost je, že běžným uživatelům se to tak líbí. Za upozornění na menší rozměr okna ve FF děkuju, nevšimla jsem si toho. S odkazem Zpět se to má tak, že jsem se trošku spolehla na fakt, že kdo má zapnutý JS, tak nemá proč okno roztahovat a neuvidí ho, zatímco při vypnutém JS se obrázek otevře v tom samém okně a bude mít odkaz Zpět viditelný. Netvrdím, že je to dokonalé řešení, jen vysvětluji, co mne k němu vedlo. Také mi připadá docela dobré, že i když místo pro obsah je dejme tomu 450 – 500px, do nového okna můžu obrázek mít i větší.

Napsal: Pavel Píha, 7. 6. 2006

Dobrý den,

stránky jsem zaslal k nominaci já, takže cítím jakousi potřebu vyjádřit se k vysloveným připomínkám.

Web je podle mne profesionálně zpracovaný a domnívám se, že je rozhodně naprůměrný a na Moderní web určitě patří. Kód i styly jsou z mého pohledu bezchybné. Připomínku Jana Biena o absenci jednotného logického systému stylopisu jsem příliš nepochopil – stylopis je určen primárně pro počítač, nikoliv pro uživatele. Nevím o žádném exaktním pravidle nebo standardu, který by kladl konkrétní požadavek na určitou logiku řazení prvků stylopisu.

Souhlasím s tím, že vzhledu a přívětivosti webu by prospělo více fotografií dětí a pedagogů, adresátem této výhrady však není tvůrce webu (viz příspěvek autorky).

Pro Jana Biena a Pavla Kouta: Mám vás, pánové, rád a vaše díla jsou pro mne vzorem, nemohu se však ubránit lehkému pocitu, že expresivní výrazy typu „dort, který pekli pejsek s kočičkou“ a „pro všechny svaté“ do profesionálního hodnocení příliš nepatří :)

Napsal: Michal Acler, 7. 6. 2006

Ale vzdyt podobna diskuse tu jiz jednou byla, tak proc se opakovat?:) http://www.mo­derniweb.cz/de­tail/280

Pavel Piha > proc myslite, ze ten web je nadprumerny? Z hlediska designu urcite ne, zbytek nehodnotim, jsem totiz povrchni grafik :)

Napsal: Pavel Píha, 7. 6. 2006

Pro Michala Aclera

Dovolím si odpovědět otázkou: A proč myslíte, že je průměrný nebo podprůměrný? Kolik znáte školních webů, které jsou lepší? Spočítal bych je myslím na prstech jedné ruky, a to jsem jich viděl desítky, možná stovky – zkuste si třeba zadat do vyhledávače „základní škola“ a uvidíte průměr. Z hlediska logiky vyplývá, že vše, co je nad tímto průměrem, je nadprůměrné :). Kromě toho se na MW weby hodnotí také z jiných hledisek, než je jen grafika. Ostatně tento web byl umístěn na MW, kam by se průměrný web podle pravidel neměl vůbec dostat.

Napsal: Pavlína Hýblová, 7. 6. 2006

Přečetla jsem si všechny příspěvky k našemu webu. Těší mě, že vyvolal takový rozruch, ale co mě těší nejvíce, že jsme svěřili vytvoření webových stránek naší školy paní Heráňové a paní Bednářové. Paní Bednářovou osobně neznám, paní Heráňovou ano, byla s ní a stále je velmi pěkná spolupráce. Co se týče fotografie sboru, také ji v nejbližší době vložíme, ať se všichni mohou juknout :-). Jinak nám web málo dětský nepřipadá, je jednoduchý a přehledný. Myslíme si, že vše potřebné tam děti, rodiče a ostatní návštěvníci najdou. Fotek dětí je tam také celkem dost, stačí se jen podívat do sekce událo, nebo do fotogalerie, kde jsou všechny fotky hezky pohromadě. Co se týče komentářu, nevidím tam nic, co by tam nemělo patřit. Ostatní připomínky nemohu komentovat, neboť jsem laik – přenechávám profesionálům. Jsme moc rádi, že naše webové stránky byly zařazeny na „Moderní web“. A co se týče Pejska s kočičkou a jejich dortu, tak ty zná každé malé dítě a o ty děti, nám v tomto případě šlo především, takže to ani za negativní postoj paní Bednářová nemůže považovat. :-) Chtěla bych touto cestou poděkovat tvůrcům našeho webu za pěknou práci a paní Heráňové za její trpělivost. Všem ostatním děkujeme za příspěvky a přejeme hodně pracovních i osobních úspěchu.

Napsal: smajli, 8. 6. 2006

Jsem amatér, takže dávám většinou při procházení webů na grafický soulad (líbivost) a přehlednost, a tento web se mi líbí. Jen si neodpustím můj první dojem, než jsem se rozkoukal, tak mi to připadalo, že jsem spíše na stránkách prodejce nábytku, ale pak jsem si ho prohlédl skoro celý. :)

Napsal: Michal Acler, 9. 6. 2006

Pavel Piha > v podstate jste to rekl sam – na skolni web je to mozna dobre, nicmene pokud bychom to meli hodnotit globalne a nedelat nejake hranice, je to minimalne graficky velmi slabe. A jak jsem rikal, hodnotim pouze grafiku…

Napsal: Pavel Píha, 9. 6. 2006

Pro Michala Aclera 2

Michale, zřejmě jste si pozorně nepřečetl můj příspěvek, takže ještě jednou: Na Moderním webu se umísťují pouze a výhradně nadprůměrné weby. O odbornosti poroty přitom nemám žádných pochyb, takže sečteno podtrženo – tento web je podle mne i podle poroty celkově nadprůměrný. Nic na tom nemění dílčí výhrady ke grafice – hodnocení grafiky je pouze jedním z pěti kritérií.

Napsal: indi, 9. 6. 2006

teda nevím, ale mně se tenhle web líbí. Graficky je to slušný ať si říka kdo chce co chce já nevím proč by se na mě mněli hihňat šťastné dětičky a paníčitelky jen prot, že je to školní web a pan ředitel si asi myslí totéž. Možná by se mohla udělat koláž ze školních pomůcek nebo něco podobného co školu evokuje, ale pokud byl vestibul v požadavku tak je to zpracovaný výtečně. Kód mi příjde obstojný ale mohl by být místy sémantičtější na druhou stranu zde na tento ohled asi nebudou přišně nároky (na seriózní anylízu nemám čas). Více hodnotit nebudu solidní kód je zakladní požadavek aby se tu web vůbec objevil nevím tedy, proč se tu věčně hodnotí něco jiného než grafika. Jinak si myslím, že se tu často zaměňuje design neboli grafika a jakási fukcionalita což je chyba (viz. jak se všichni rozplývají nad businessinfo – tohle vám připadá opravdu hezké – podle mě je to jen funkční a to je rzhodně málo), tenhle web je hezký a funkční

Napsal: Dana Heráňová, 9. 6. 2006

Pane Aclere, až budete starší, možná získáte více nadhledu a uvidíte věci trošku jinak. Co se zrovna vám nelíbí, nemusí být přece nutně špatné, či „slabé“. A i kdyby to šlo takto jednoznačně říci, tak hodnotit web jedině a pouze podle grafiky zkrátka nelze. Mně kupříkladu velmi záleží na přístupnosti – je to mé přesvědčení, mám kamaráda, který je slepý a vím, jak je pro něj internet důležitý. Ale i když vidím web, který má v tomto směru nějaké rezervy, necítím potřebu jít za to autora neprodleně „setřít“ (když už, tak velmi slušně upozorním, vysvětlím, poradím řešení), spíš se snažím na něm najít to dobré z „jiného soudku“ a z toho se poučit. Pokud neumíte posoudit kvality webu i z jiných důležitých úhlů pohledu než je grafika, je to možná trošku škoda. Pokud byste stejně postupoval kupříkladu při výběru partnerky, nemuselo by to dopadnout zrovna nejlépe – po pár letech byste nejspíš zjistil, že i pěkná „grafika“ se časem okouká, ale v dlouhodobém horizontu daleko více oceníte dobrou použitelnost, přístupnost a to, jak dobře „slouží svému účelu“ :-).

Napsal: Nikdo, 27. 11. 2007

Mně to přijde super!!!A fotky i komentáře jsou dobrý

Váš komentář

Tučně a hvězdičkou (*) označené položky je nutné vyplnit.









Používejte Texy!
Komentáře budou zobrazeny až po schválení správcem Moderního webu.